قطعات الکتریکال آسانسور - فروش قطعات الکتریکی آسانسور


همانطور که می دانید برای نصب آسانسور نیاز به قطعاتی می باشد که این قطعات آسانسور به دو دسته کلی قطعات مکانیکی (مکانیکال) و قطعات الکتریکی (الکتریکال) می باشد که شرکت اتومات گستران این قطعات را به فروش می رساند. قبلا نیز بیان شد که در کلاس آموزش نصب آسانسور نیز بطور کامل به این امر پرداخته می شود.جهت دریافت قیمت می توانید به صفحه لیست بروز قیمت قطعات آسانسور مراجعه نمایید. در ادامه لیست قطعات الکتریکال آسانسور را که توسط شرکت به فروش می رسد می توانید مشاهده نموده و سپس با مراجعه به بخش فروش قطعات آسانسور سفارش خود را ثبت نمایید و نمونه فاکتور فروش را دریافت نموده و برای شرکت ارسال نمایید تا برای شما پیش فاکتور ارسال گردد تا بتوانید این قطعات آسانسور را سفارش داده و خریداری نماید.


فروش تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان آسانسور همانطور که می دانید بورد مرکزی کنترل آسانسور است و شامل ریز پردازنده و قطعات الکترونیکی مختلفی می باشد که در بخش تفاوتهای تابلو فرمان های آسانسور می توانید مشاهده نمایید که وظیفه کنترل حرکت کابین و نیز اعلام وضعیت های مختلف را بر عهده دارد. در ایران توسط شرکتهای مختلفی تابلو فرمان تولید می شود که تعدادی از تابلوهای فرمان آسانسور بنام ( آرمان فراز ، پارکنترل ، آریان و... می باشد. چند نوع از مهمترین این انواع ، تابلو فرمان دو سرعته 2SPD و تابلو فرمان تک سرعته درایو VVVF می باشند. البته این مورد نیز بیان شد که برای تابلو فرمانهای دوسرعته موتور آسانسور نیز باید دو سرعت دور تند و دور کند داشته باشد ولی برای تابلو فرمانهای تک سرعته طبعا موتور آسانسور باید دارای یک سرعت باشد. تابلو فرمان آسانسور وظایف زیر را بر عهده دارد:

  • کنترل جهت حرکت و سرعت موتور آسانسور
  • پردازش درخواستها از کابین و طبقات آسانسور
  • کنترل تجهیزات الکتریکی مانند : ترمز ها ، سوئیچ ها ، درب کابین و …
  • نظارت دقیق بر حرکت کابین آسانسور و حفظ ایمنی های لازم
  • پاسخگویی و پردازش درخواستهای الکتریکی بخشهای مختلف آسانسور
  • حفاظت الکتریکی از تجهیزات آسانسور
  • تشخیص وضعیت ها و موقعیت کابین در هر لحظه

 

فروش تابلو فرمان آسانسور


فروش جعبه رویزیون Revision Box

جعبه رویزیون ( رویژن Revision ) جعبه ای برای کنترل دستی حرکت کابین است. جعبه رویزیون روی سقف کابین نصب و برای استفاده تعمیرکار یا سرویس کار آسانسور می باشد.

فروش جعبه رویزیون آسانسور



فروش شستی کابین آسانسور و شستی طبقات آسانسور ( Elevator Panel )

شستی طبقات و شستی کابین آسانسور، پانل هایی هستند که شامل دکمه هایی برای فراخوانی کابین و رفتن به طبقات مختلف آسانسور می باشد و قطعا کلیه مسافرین آسانسور با این قطعه از کابین آسانسور آشنایی کامل دارند.

فروش شستی کابین و شستی طبقات

فروش انکودر ENCODER

اينکودر یک قطعه الکترونيکی است که اطلاعات دريافتی را به صورت کد یا رمز ارسال می کند و در پايانه اين اطلاعات ارسالی توسط دستگاه ديگری بنام ديکودر Decoder رمزگشایی شده و پردازش می گردد. در آسانسور از اينکودر ( ENCODER ) برای اندازه گيری ميزان جابجائی از نقطه ای به نقطه ديگر استفاده می شود البته دقت انواع ان فرق می کند و به اشکال و با ميزان دقتهای متفاوتی ساخته می شود و در بازار موجود است.
فروش انکودر آسانسور
کابل تراول یا تراولینگ کابل Traveling Cable
همانطور که می دانید تراول کابل نوعی کابل تخت است که ارتباط بین تابلو فرمان آسانسور و قطعات الکتریکی روی کابین آسانسور (مثل جعبه ریویزیون ، موتور درب کابین و...) را فراهم می کند. زیرا همانطور که می دانید کابین باید از بالا تا پایین چاه آسانسور در حرکت باشد پس برای اینکه سیمهای اتصال بین این وسایل در چاه اسانسور بی حفاظ رها نشود از یک کابل مجتمع به نام کابل تراول استفاده می شود که این کابل همواره با کابین آسانسور در حال حرکت می باشد بنابراین باید از جنسی مرغوب و مستحکم و با انعطاف پذیری بالا باشد تا در مرور زمان خراب نشود.
تروال کابل شامل چندین رشته سیم برق می باشد و معمولا به صورت 20 و 24 رشته در بازار موجود است.
فروش تراول کابل آسانسور
سنسور آهنربایی آسانسور MAGNETIC SENSOR
در سیستم جدید نصب آسانسور که در حال حاضر در جریان است از دو سنسور برای شناسایی طبقات استفاده می شود: اولی: دورانداز و دومی استوپ طبقه. سنسورهای آهنربایی به وسیله تراول کابل به تابلو فرمان آسانسور متصل هستند و کار شناسایی طبقات را انجام می دهند.

فروش سنسور آهنربایی آسانسور