قطعات مکانیکال آسانسور - فروش قطعات مکانیکی آسانسور


برای نصب آسانسور نیاز به قطعاتی می باشد که این قطعات آسانسور به دو دسته کلی قطعات مکانیکی (مکانیکال) و قطعات الکتریکی (الکتریکال) می باشد که شرکت اتومات گستران این قطعات را به فروش می رساند. البته در کلاس آموزش نصب آسانسور نیز بطور کامل به این امر پرداخته می شود.جهت دریافت قیمت می توانید به صفحه لیست بروز قیمت قطعات آسانسور مراجعه نمایید. در ادامه لیست قطعات آسانسور را که توسط شرکت به فروش می رسد می توانید مشاهده نموده و سپس با مراجعه به بخش فروش قطعات آسانسور سفارش خود را ثبت نمایید و نمونه فاکتور فروش را دریافت نموده و برای شرکت ارسال نمایید تا برای شما پیش فاکتور ارسال گردد تا بتوانید این قطعات آسانسور را سفارش داده و خریداری نماید.

فروش موتور آسانسور

در آسانسور های کششی یکی از مهمترین قطعات موتور آسانسور می باشد که برای ایجاد نیروی کشش یا نیروی محرکه آسانسور برای انتقال کابین آسانسور استفاده می شود که این موتورها به دو نوع تقسم می شود: نوع اول: موتور آسانسور گیربکسی ( Geared traction drive engine ) که در واقع یک الکترو موتور که به یک گیربکس کاهنده کوپل شده می باشد و نوع دوم: موتور آسانسور گیرلس یا بدون گیربکس ( Gearless tractin drive engine )

فروش موتور آسانسور - لیست قیمت موتور اسانسور




فروش شاسی موتور آسانسور

 

یکی از قطعات مهم در نصب آسانسور کششی شاسی موتور می باشد که در بخش ساخت شاسی موتور مطالب مفصلی در مورد آن بیان شد در واقع شاسی موتور یک سازه فلزی می باشد که موتور آسانسور و فلکه هرزگرد روی آن قرار گرفته و کلیه قطعات مکانیکی آسانسور به آن متصل هست و بنابراین کل وزن سیستم مکانیکی آسانسور مانند کابین آسانسور و سیم بکسل ها و دیگر قطعات وابسته روی آن سوار می شود. پس می توان نتیجه گرفت که قطعاتی که روی شاسی موتور نصب و مونتاژ می گردد شامل موتور آسانسور و فلکه هرزگرد می باشد و البته کل وزن کابین آسانسور و قاب وزنه آسانسور بهمراه وزنه ها و سیم بکسل ها و غیره را هم باید به حساب آورد بنابراین نوع ساخت شاسی موتور بسیار مهم است و باید در ساخت شاسی موتور آسانسور و همینطور ساخت دال بتونی در سقف چاه آسانسور نکات بسیار زیادی رعایت شود تا بهترین استحکام برای آسانسور بوجود آید و باید طبق استاندارد نصب آسانسور این موارد بصورت کامل رعایت گردد. البته نحوه ساخت شاسی موتور آسانسور بهمراه کلیه امور مربوط به جوشکاری و مستحکم سازی آن در کلاس آموزش نصب آسانسور شرکت آموزش داده می شود.

 

 



فروش ریل راهنمای آسانسور ( Guide Rail )


ریل های راهنمای آسانسور در چاه آسانسور نصب شده و در واقع نقش هدایت کننده حرکت کابین را دارند و در واقع می توان گفت مرغوبیت و نحوه نصب دقیق ریل آسانسور امنیت و حرکت بدون اشکال آسانسور را در پی خواهد داشت . نصب دقیق و درست ریل های راهنمای آسانسور Guide Rail از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا کابین آسانسور و قاب وزنه تعادل آسانسور باید روی همین ریل ها حرکت کند و در واقع ریل ها نقش مهمی در پایداری سیستم تعلیق آسانسور و کابین دارد و اگر مشکلی در نصب ریل های راهنمای آسانسور وجود داشته باشد هم کارکرد آسانسور با مشکل مواجه خواهد شد و هم امنیت آسانسور پایین می آید و هم اینکه لرزیدن کابین در حین حرکت را در پی خواهد داشت و همچنین هزینه سرویسکاری و نگهداری آسانسور بالاتر خواهد بود.اگر جنس زیل راهنما مرغوب بوده و درست نصب شده باشد از پیچش و یا حرکت پاندولی کابین دراثر بارهای ناهمگون و جانبی و تقسیم ناهمگون وزن در کابین که ممکن است بر روی کابین اعمال شود جلوگیری می کنند.


فروش ریل راهنما آسانسور



فروش فلکه هرزگرد آسانسور

در نصب آسانسور ، فلکه هرزگرد یکی از مهمترین قطعات آسانسور برای نصب آسانسور کششی است و همچنین یکی از بخشهای اصلی در سیستم تعلیق آسانسور نیز فلکه هرزگرد می باشد. فلکه هرزگرد آسانسور یا فلکه کششی در واقع فلکه یا قرقره ای می باشد که برای انتقال قدرت موتور آسانسور و حرکت به سیم بکسل به کار می رود و در واقع این فلکه بعنوان یک قرقره در سیستم تعلیق کابین آسانسور نقش مهمی ایجاد حرکت در کابین آسانسور در چاه آسانسور دارد.

 

 

فلکه هرزگرد آسانسور



فروش کابین آسانسور

همانطور که می دانید کابین آسانسور از مهمترین قطعات آسانسور در نصب آسانسور می باشد و بنوعی مهمترین بخشی از آسانسور است که مسافرین با آن در ارتباط هستند. بنابراین دو چیز در طراحی و ساخت کابین آسانسور بالاترین اهمیت را دارد: مورد اول طراحی شکیل کابین و مورد دوم امنیت مسافرین آسانسور. کابین هایی که توسط شرکت اتومات گستران به فروش می رسد در چندین نوع طراحی و تولید می شوند:

  • کابین آسانسور با طراحی ام دی اف استیل
  • کابین آسانسور با تزئینات فرمیکا استیل
  • کابین آسانسور با طراحی و تزئینات تمام استیل لوکس
  • کابین آسانسور با تزئینات و طراحی شیشه ای و پانامرا
  • کابین آسانسور با دیواره گالوانیزه و کف پارکت یا سنگ

کابین آسانسور



فروش یوک کابین Cabin Frame

یوک کابین (Cabin Frame) چهار چوبی است که شامل یوک پایین و یوک بالا است که کابین آسانسور را از بالا و پایین در بر گرفته است تا کابین بخوبی فیکس شود . البته لازم بذکر است که بدلیل وجود وزن زیاد روی آن ساختار یوک باید قدرت تحمل بار متناسب با مجموع وزن کابین و مسافرین متناسب با ظرفیت کابین را داشته باشد و همچنین باید بدانید که تنظیم یوک کابین باید به صورتی باشد که از انحراف کابین جلوگیری کند به ویژه هنگامی که از کفشکهای غلطکی استفاده میگردد.

فروش یوک کابین آسانسور



فروش درب اتوماتیک و نیمه اتوماتیک آسانسور

یک آسانسور دارای انواع درب مانند درب کابین آسانسور و درب طبقات آسانسور می باشد که این درب ها در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک(لولایی) ساخته می شوند. همانطور که مستحضر هستید یکی از مهمترین مراحل نصب آسانسور مرحله نصب درب طبقات آسانسور می باشد و همانطور که قبلا نیز بیان شد در کلاس آموزش نصب آسانسور شرکت این مرحله بصورت عملی آموزش داده می شود.

فروش درب کابین و درب طبقات آسانسور


فروش گاورنر (Governor)

گاورنر (Governor) یکی از ابزارهای مهم در حفظ امنیت آسانسور می باشد. در واقع گاورنر آسانسور نوعی ترمز مکانیکی الکتریکی آسانسور می باشد که برای توقف کابین آسانسور در مواقع سقوط و یا مواقعی که بدلیل بروز مشکل ، کابین آسانسور با سرعت بیش از حد تعیین شده آسانسور به سمت پایین حرکت کند جلوی سقوط کابین را گرفته و جان مسافرین را نجات دهد. در مورد نحوه عملکرد گاورنر آسانسور باید عرض کنیم که کار آن بدین صورت است که گاورنرها به سرعت حساس می باشد لذا در صورت مشاهده سرعت بیش از حد کابین با قفل مکانیکی خود در چند مرحله باعث توقف مکانیکی کابین می شوند و پس از این کار با فرمان دادن میکروسوئیچ ها باعث قطع فرمان موتور آسانسور می گردند تا حرکت از سوی موتور نیز قطع شده و کابین بایستد.
با توجه به مطالب فوق می توان نتیجه گرفت که وقتی گاورنر آسانسور عمل می کند باعث فعال شدن پاراشوت یا ترمز اضطراری کابین آسانسور می شود و باعث توقف کابین می شود.

فروش گاورنر آسانسور


سیم بکسل Steel Ropes
یکی از مهمترین امور در نصب آسانسور ، سیستم تعلیق آسانسور می باشد همانطور که می دانید یکی از مهمترین قطعات آسانسور برای ایجاد این تعلیق ، سیم بکسل های آسانسور می باشند یعنی در واقع چهار یا شش رشته سیم بکسل فولادی که به دور فلکه موتور گیربکس آسانسور و فلکه هرزگرد آسانسور پیچ خورده و یک سر آن به کابین آسانسور و سر دیگر آن به وزنه تعادل آسانسور متصل می باشد و باعث بوجود آمدن اتصال بین این قطعات مکانیکی آسانسور و قطعات الکتریکی آسانسور می شود و سرعت حرکت کابین آسانسور را ممکن می سازد.
بنابراین با توجه به مطالب فوق بسیار مهم است که جنس سیم بکسل ها و میزان کشش آنها در استحکام آسانسور و حرکت درست کابین و نداشتن لرزش در حرکت کابین تاثیر بسیار زیادی دارد.
فروش سیم بکسل آسانسور
فروش قلاب سر بکسل
قلاب سر بکسل همانطور که از نام آن پیداست برای محکم کردن اتصال سیم بکسل آسانسور به قطعات کابین آسانسور و وزنه های تعادل آسانسور می باشد. قلاب سر بکسل شامل یک سوکت گوه ای بهمراه یک فنر مارپیچ فولادی یا ضربه گیر لاستیکی است.
فروش قلاب سر بکسل آسانسور
وزنه تعادل Counter Weight
وزنه تعادل یکی از اصول اساسی در سیستم تعلیق آسانسور می باشد و در واقع برای تعادل وزن کابین و در کل اساس یک آسانسور کششی را تعیین می کند. وزنه تعادل از یک قاب یا شاسی فولادی و وزنه های داخل آن تشکیل شده است البته این وزنه ها معمولا از جنس چدن ، بتون و سرب می باشند.
فروش وزنه تعادل آسانسور
فروش کفشک آسانسور
کفشک های آسانسور برای نگهداری اطراف کابین آسانسور و وزنه تعادل بکار می رود و در هر دو طرف و در بالا و پایین بر روی کادر وزنه تعادل آسانسور و یوک کابین آسانسور نصب می گردند و با ریل های راهنمای آسانسور دائما در تماس هستند و با حرکت در امتداد آنها کابین و وزنه تعادل را هدایت می کنند. کفشک ها در دو نوع مختلف می باشند: کفشک های غلطکی و کفشک های لغزشی.
فروش کفشک آسانسور
فروش پاراشوت Parachut آسانسور
پاراشوت در واقع ترمز اضطراری مکانیکی آسانسور می باشد این قطعه برای موقعی است که همه سیم بکسلهای متصل به کابین آسانسور پاره شده باشند در این حالت کابین شروع به سقوط آزاد می نماید در این حالت سیستم پاراشوت با دستور گرفتن از گاورنر آسانسور کابین را بر روی ریلها قفل می کند تا کابین بایستد.
پاراشوت ها از سه نوع لحظه ای، تدریجی و غلتکی تشکیل می گردند.
برای آسانسورهای قدیمی با سرعت کمتر از 1 متر بر ثانیه از پارشوت لحظه ای استفاده می شد که در حال حاضر از آنها زیاد استفاده نمیگردد.
برای آسانسورهایی با سرعت بیش از 1 متر بر ثانیه از ترمز ایمنی پارشوت تدریجی یا غلتکی استفاده می شود .
فروش پاراشوت آسانسور
زنجیر جبران Compensation Chain
زنجیر جبران در نصب آسانسور برای حفظ بیشتر تعادل مکانیکی و دینامیکی آسانسور به کار می رود. زیرا هر چه آسانسور بلندتر باشد و تعداد طبقات آن بیشتر باشد در مواقعی که کابین آسانسور در پایین ترین یا بالاترین طبقه قرار دارد فاصله عمودی قاب وزنه و کابین آسانسور بسیار زیاد شده و همین امر می تواند روی تعادل در حرکت کابین تاثیر داشته باشد بنابراین در این مواقع کار زنجیر جبران بیشتر نمایان خواهد شد.
فروش زنجیر جبران آسانسور
فروش شالتر Shulter آسانسور
شالتر یا دورانداز در واقع سنسوری است که در نصب آسانسور برای شناسایی طبقات آسانسور بکار می رود یعنی برای پایین ترین و بالا ترین طبقه و دور اندازی در نزدیکی هر طبقه و همچنین جلوگیری از عبور کابین از حد بالا و پائین و ممانعت از برخورد کابین به کف چاه یا سقف چاه آسانسور.
فروش شالتر آسانسور
فروش بافر یا ضربه گیر آسانسور
ضربه گیر های آسانسور همانطور که از نام آنها پیداست در کف چاه آسانسور و در راستای انتهای حرکت کابین آسانسور و وزنه تعادل نصب می شوند تا جلوی ضربه احتمالی در اثر سقوط را بگیرند. معمولا دو نوع ضربه گیر فنری یا لاستیکی و هیدرولیکی برای فروش در بازار موجود است.

فروش بافر یا ضربه گیر آسانسور

فروش دیگر قطعات مکانیکی آسانسور

به غیر از قطعات فوق قطعات دیگر آسانسور عبارتند از:

  • ضربه گیر تخت
  • کرپی نمره ۶ و ۱۰
  • بست تراول
  • مگنت برقی
  • قفل درب آسانسور
  • علائم ظرفیت
  • دیکتاتور
  • شالتر پروانه ای
  • سیم در نمره های مختلف
  • لقمه T5 و T9
  • کانال نمره ۳ و ۶ و ۹
  • قفل شو قارچی
  • بافر ضربه گیر آسانسور
  • بست کمربندی
  • لوله خرطومی
  • بست لوله خرطومی
  • روغندان
  • چراغ تونلی
  • جعبه سه فاز
  • فنر درب
  • ترمینال نمره ۶
  • پیچ و مهره های نمره ۶ و ۸ و ۱۰ و ۱۲ و ۱۸
  • سیم بکسل نمره های مختلف
  • دستگیره درب
  • فلکه هرزگرد
  • وزنه پلاستیکی
  • نوار چسب
  • آهنربا
  • فن کابین
  • پاراشوت
  • براکت وزنه و کابین
  • کفشک T5 , T9
  • قاب شیشه